اکونیوز: هیات وزیران در جلسه مورخ 29/9/1388 با توجه به نظر رییس مجلس شورای اسلامی، تصویب‌نامه مورخ 21/10/1387 در خصوص تشکیل سامانه اطلاعات املاک و مستغلات را اصلاح کرد.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران(econews.ir)،  بر اساس مصوبه دولت، در شهرها و مناطقی که صدور شناسنامه هوشمند املاک و مستغلات آنها به اتمام برسد، دستگاههای اجرایی (وزارتخانه‌های مسکن، بازرگانی، دادگستری، کشور و اقتصاد) موظفند هنگام ارایه هرگونه خدمات، اطلاعات شناسنامه هوشمند ملک را بروزرسانی نمایند.
همچنین، دفاتر اسناد رسمی مکلفند در زمان ثبت معاملات راجع به عین یا منفعت املاک و مستغلات اعم از بیع، اجاره، وکالت، هبه، صلح و غیره، هویت اشخاص حقیقی و حقوقی را با شماره ملی که به وسیله سازمان ثبت احوال کشور و شناسه اشخاص حقوقی که توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اختیار قرار می‌گیرد، طبق قوانین و مقررات احراز نمایند و اطلاعات معاملات یادشده را به ترتیبی که سازمان ثبت اسناد و املاک کشور براساس ماده (131) قانون برنامه چهارم توسعه تعیین نموده و می‌کند در سیستم رایانه‌ای سازمان وارد و ثبت نمایند تا از طریق این سیستم به سامانه هوشمند املاک و مستغلات منتقل شود.
بر اساس بند دیگر این مصوبه، از زمانی که اداره‌های امور مالیاتی هر منطقه، سامانه الکترونیکی جهت پاسخگویی به استعلامهای دفاتر اسناد رسمی نصب نمایند، دفاتر اسناد رسمی باید فرآیند استعلام از اداره‌های امور مالیاتی مذکور را از طریق این سامانه به انجام برسانند.
این مصوبه در تاریخ 21 دی 1388 توسط محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است.